Жарияланған күні: 03.10.2022 12:43
Өзгертілген күні: 05.10.2022 10:46

Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің қызметіндегі сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау нәтижелері бойынша талдамалық анықтама

 

Атырау қ.                                                                       2022 жылғы 30 сәуір

 

Ішкі талдау "Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс – қимыл туралы" Қазақстан Республикасының 2015 жылғы 18 қарашадағы № 410-5 Заңына, Қазақстан Республикасы Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігі төрағасының 19.10.2016 жылғы № 12 бұйрығымен бекітілген сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізудің үлгілік қағидаларына, сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу жөніндегі әдістемелік ұсынымдарға - 2021 сәйкес жүргізілді.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін ішкі талдау объектісінің атауы: Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау жүргізу негізі: Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаментінің (бұдан әрі - Департамент) 28.03.2022 ж. №103 бұйрығы.

Талданатын кезең: 2021 жыл, қаңтар-наурыз 2022 жыл.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдауды Департамент басшысының орынбасары құрамындағы жұмыс тобы жүргізді – жанама салықтарды әкімшілендіру басқармасының басшысы Н.О. Ақбаева, аудит басқармасының басшысы Д. Шулақов, қашықтан мониторинг басқармасы басшысының м.а. Д. Габдуллин, Мемлекеттік қызметтер басқармасының Мемлекеттік қызметтерді дамыту және сапасын бақылау бөлімінің басшысы Г. П. Ерлеуова, өндірістік емес төлемдер басқармасының жеке тұлғаларды әкімшілендіру және жалпыға бірдей декларациялау бөлімінің басшысы Орынбаеван.Д., тауарларды шығарғаннан кейін кедендік бақылау басқармасының басшысы Л. Жұмашева, кедендік әкімшілендіру басқармасының кедендік бақылау бөлімінің басшысы Р. Жайлашев, "Тәлімгер" ҚБ төрағасы Б. Д. Юсупов.

Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау

Сыбайлас жемқорлық тәуекелдеріне ішкі талдау келесі бағыттар бойынша жүргізілді:

1) Департаменттің қызметін қозғайтын нормативтік құқықтық актілерде, ішкі құжаттарда, ақпараттық жүйелерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау;

2) Департаменттің ұйымдастыру-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

Департаменттің және оның аумақтық бөлімшелерінің ұйымдық-басқару қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау келесі мәселелер бойынша жүргізілді:

1) персоналды басқару, оның ішінде кадрлардың ауысуы;

2) мүдделер қақтығысын реттеу;

3) мемлекеттік қызметтер көрсету;

4) бақылау функцияларын іске асыру;

5) ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметтен туындайтын өзге де мәселелер.

Жүргізілген талдау қорытындысы бойынша мыналар анықталды.

Департамент өз қызметін Қазақстан Республикасының Конституциясына және заңдарына, Қазақстан Республикасы Президенті мен Үкіметінің актілеріне, өзге де нормативтік құқықтық актілерге, сондай-ақ Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитеті Төрағасының бұйрығымен бекітілген Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер департаменті туралы 2016 жылғы 7 қыркүйектегі № 522 Ережеге сәйкес жүзеге асырады.

Департамент басшысы Кушеров Нұралхан Оралбайұлы Қазақстан Республикасы Қаржы министрінің 2021.09.29 № 664-ж/қ бұйрығымен тағайындалды.

Департамент басшысының орынбасары К. Н. Тасмағанбетов ҚР ҚМ МКК 21.05.2019 ж. № 383-ж бұйрығымен тағайындалды.

Департамент басшысының орынбасары Б. У. Шанаев ҚР ҚМ МКК 02.02.2021 ж. № 53-ж бұйрығымен тағайындалды.

Департаменттің қызметін қозғайтын нормативтік-құқықтық актілерде, ішкі құжаттарда, ақпараттық жүйелерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

Талдау жүргізу кезінде басшылықтың өз қалауы бойынша шешім қабылдауына ықпал ететін заңнама нормаларының болуы; лауазымды тұлғалардың нормативтік құқықтық актілер мен ішкі құжаттарды, бизнес-процестердегі ықтимал сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін еркін түсіндіруге мүмкіндік беретін құқықтық олқылықтардың болуы зерделенді.

Департаменттің шығарылатын құқықтық актілерінде (бұйрықтар, жазбаша нұсқаулар) сыбайлас жемқорлық тәуекелдері мен құқықтық олқылықтар анықталған жоқ.

Департаменттің ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

1. Персоналды басқару.

2022 жылғы 01 қаңтардағы жағдай бойынша Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер органдарының штат саны 384 бірлікті, нақты саны - 369 бірлікті құрады, оның ішінде Департамент – 216, нақты саны – 204, УГД - 168, нақты саны -165, оның ішінде Департамент 94,4 % , УГД – 98,2% құрайды .

Департамент бойынша қызметкерлердің ауысуы (жұмыстан босатылуы) 2021 жылы 44 бірлікті немесе оның 11,9% - них құрады:

өз қалауы бойынша -31,

теріс себептер бойынша-1,

басқа мемлекеттік органға ауысуына байланысты-5 (конкурс бойынша),

зейнеткерлікке шығуға байланысты-1,

қысқарту – 5,

өзгесі (еңбек заңнамасын бұзу) - 1.

2021 жылғы 01 қаңтардағы жағдай бойынша Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер органдарының штат саны 432 бірлікті, нақты - 407 бірлікті құрады, оның ішінде Департамент – 241, нақты-227, МДБ - 191, нақты -174, оның ішінде Департамент 94,2 % (14 бос бірлік), МДБ – 91,1% (17 бос бірлік).

Департамент бойынша қызметкерлердің ауысуы (жұмыстан босатылуы) 2020 жылы 14 бірлік немесе оның 6,2% қалдырды:

өз қалауы бойынша-4,

теріс себептер бойынша-1,

ҚР ҚМ МКК-3-ке ауысуына байланысты,

басқа мемлекеттік органға ауысуына байланысты-2,

басқа DGD – 2-де,

зейнеткерлікке шығуға байланысты-1,

өзгесі (еңбек заңнамасын бұзу) - 1.

2022 жылғы 01 сәуірдегі жағдай бойынша Атырау облысы бойынша Мемлекеттік кірістер органдарының штат саны 384 бірлікті, нақты саны - 361 бірлікті құрады, оның ішінде Департамент – 216, нақты Саны – 198, УГД - 168, нақты саны -163, оның ішінде Департаменттің жасақталуы – 91,7 % , УГД-97%.

2022 жылдың 1 тоқсанында департамент бойынша қызметкерлердің ауысуы (жұмыстан босатылуы) 14 бірлікті немесе оның 11,9% - них құрады:

өз қалауы бойынша -7,

теріс себептер бойынша-0,

басқа мемлекеттік органға ауысуына байланысты-3 (конкурс бойынша),

зейнеткерлікке шығуға байланысты-3,

өлімге байланысты-1.

Департамент бойынша қызметкерлердің ауысуы (жұмыстан босатылуы) 2021 жылы 44 бірлікті немесе оның 11,9% - них құрады:

өз қалауы бойынша -31,

теріс себептер бойынша-1,

басқа мемлекеттік органға ауысуына байланысты-5 (конкурс бойынша),

зейнеткерлікке шығуға байланысты-1,

қысқарту – 5,

өзгесі (еңбек заңнамасын бұзу) - 1.

Қызметкерді кадр қызметі жұмыстан шығарған кезде ауысым себептерін анықтау мақсатында әңгімелесу хаттамасы жасалады және сұхбат жүргізіледі. Бұл жағдайда өз еркімен жұмыстан шығарудың себептері әрдайым анықталмайды. Жұмыстан шығарудың негізгі себептерінің бірі-төмен жалақы, көшу, отбасылық жағдайлар.

2021 жылы Департаменттің және МКБ лауазымды адамдарына 94 тәртіптік жаза қолданылды, оның ішінде - 72 қызметтік тергеу жүргізілмей, оның ішінде ескерту түрінде - 29 (24 – қызметтік тергеу жүргізілмей), сөгіс түрінде -54 (45 – қызметтік тергеу жүргізілмей), қатаң сөгіс түрінде – 6 (3 – қызметтік тергеу жүргізілмей толық емес қызметтік сәйкестік туралы ескертулер – 4, лауазымын төмендету-1. 31.12.2021 жылғы жағдай бойынша Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетімен (бұдан әрі - Комитет) келісу бойынша 50 тәртіптік жаза мерзімінен бұрын алынып тасталды, 2020 жылы – 13.

2021 жылы 1 сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жасалды. 12.05.2021 жылғы сотқа дейінгі тергеп - тексерулердің бірыңғай тізілімінде Атырау қаласы бойынша Мемлекеттік кірістер басқармасының (бұдан әрі-Басқарма) мәжбүрлеп өндіріп алу бөлімінің бас маманы М.А. Елеусіновке қатысты 2-тармақтың 190-бабы 3-бөлігі; Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 4-тармағының 366-бабы 3-бөлігі бойынша қылмыстық іс тіркелген.

Сотқа дейінгі тергеуде анықталғандай, Елеусінов М.А. банктік есеп айырысу шоттарынан шектеулерді жедел алып тастағаны үшін каспиголд банк картасына аудару арқылы ақшалай сыйақы алды.

Атырау қалалық сотының 07.07.2021 жылғы № 2 үкімімен М. А. Елеусінов Қазақстан Республикасы Қылмыстық кодексінің 190-бабы 3-бөлігі 2-тармағы, 366-бабы 4-тармағының 3-бөлігі бойынша көзделген қылмыс жасағаны үшін кінәлі деп танылды. М. А. Елеусіновке мемлекеттік лауазымдарды атқару құқығынан өмір бойына айыра отырып, 2 450 000 теңге мөлшерінде айыппұл салынды. Үкім 2021 жылдың 08 қыркүйегінде заңды күшіне енді. Атырау қаласы бойынша ІІБ 13.09.2021 ж. № 219-ж бұйрығымен М. А. Елеусінов теріс себептермен жұмыстан шығарылды.

Департамент қызметтік тергеу жүргізді, оның нәтижелері бойынша мәжбүрлеп өндіріп алу бөлімінің басшысы Н.Ш. Искулова лауазымын төмендету түрінде тәртіптік жауапкершілікке тартылды, осы бөлімге жетекшілік ететін Атырау қаласы бойынша ІІБ басшысының орынбасары Р. К. Булековке қатаң сөгіс берілді, кураторлық өзгерді.

2022 жылдың 1 тоқсанында Департаменттің және ІІБ лауазымды тұлғаларына 12 тәртіптік жаза қолданылды, оның ішінде ескерту түрінде - 5, сөгіс - 5, қатаң сөгіс – 2.

01.04.2022 жылғы жағдай бойынша тәртіптік комиссияның ұсынымдары мен Департамент басшысының шешімі бойынша 12 тәртіптік жаза мерзімінен бұрын алынып тасталды. Мерзімінен бұрын алынған барлық тәртіптік жазалар 2021 жылдың қазан-желтоқсан айларында қолданылды, оның ішінде 6 жаза 3 ай өткеннен кейін, 6 жаза 2 ай өткеннен кейін алынып тасталды.

Тәртіптік жазаларды мерзімінен бұрын алып тастау үшін белгілі бір мерзім белгілеу туралы ұсыныс енгізу қажет деп санаймыз. ҚР Президентінің 29.12.2015 жылғы № 152 Жарлығымен бекітілген мемлекеттік қызметшілерге тәртіптік жаза қолдану туралы ережеде бұл норманың болмауы тәртіптік әсердің күтілетін әсерін төмендетеді.

2022 жылдың бірінші тоқсанында сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар, сондай-ақ мемлекеттік қызметке кір келтіретін теріс қылықтар жоқ.

Департаменттің 23.09.2020 жылғы № 499 бұйрығымен департамент басшысының орынбасары К. Н. Тасмағамбетовтың төрағалығымен сыйлықақылар төлеу және қызметкерлерге материалдық көмек көрсету жөніндегі комиссия құрылды..

Өткеру кезеңінде органда 1 айдан аз жұмыс істеген тәртіптік жазасы алынбаған қызметкерлерге сыйлықақы беру фактілері

сынақ мерзімі белгіленбеген. Сыйлықақы беру кезінде белгілі бір қызметкерлерге артықшылық беру фактілері анықталған жоқ.

Оқудан өту, қызметкерлердің біліктілігін арттыру мерзімдері мен тәртібі кестелермен бекітілген.

Мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлері үшін белгіленген сыбайлас жемқорлыққа қарсы қабылданған шектеулер мен тыйымдар бойынша қызметкерлердің бұзушылықтары анықталған жоқ.

Қызметкерлердің жеке істерінде "сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы"Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес қызметшілердің сыбайлас жемқорлыққа қарсы шектеулерді қабылдауы туралы қол қойылған нысан тігілді.

Құқықтық актілерде, "персоналды басқару" бағыты бойынша бизнес-процестерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

2. Мүдделер қақтығысын реттеу

Жақын туыстары (ата-аналары (ата-аналары), балалары, асырап алушылары, асырап алушылары, ата-анасы бір және ата-анасы бөлек аға-інілері мен апа-сіңлілері, аталары, әжелері, немерелері) немесе жұбайы (зайыбы) атқаратын лауазымға тікелей бағынысты бос лауазымдарға орналасу кезінде аффилиирлену фактілері анықталған жоқ.

Мемлекеттік қызметшілерді мемлекеттік қызмет бойынша ілгерілету олардың біліктілігін, құзыреттерін, қабілеттерін, еңбегін және қызметтік міндеттерін адал атқаруын ескере отырып жүзеге асырылады.

Бос мемлекеттік лауазымдарға орналасуға белгілі бір кандидаттарға заңсыз артықшылық беру фактілері анықталған жоқ.

Мүдделер қақтығысын реттеу кадр қызметіне және Департаменттің әдеп жөніндегі уәкіліне жүктелген.

Құрылтайшылар, басшылар, бухгалтерлер және басқа қызметкерлер тексеруші тұлғамен туыстық байланыста болуы мүмкін салық төлеушілерге қатысты салықтық тексерулер жүргізу кезінде мүдделер қақтығысына байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

Аудит басқармасы 2021 жылы заңды тұлғалар мен жеке кәсіпкерлерге қатысты 105 салықтық тексеру жүргізді (жоспардан тыс тексерулер – тәуекел дәрежесі негізінде Ерекше тәртіп бойынша, ҚР ҚМ МКК бұйрықтары бойынша, таратуға өтініштер бойынша, қозғалған қылмыстық істер бойынша құқық қорғау органдарының қаулылары бойынша). Тексеру нәтижелері бойынша жалпы сомасы 5 746 млн. теңгеге салықтар мен өсімпұлдар қосымша есептелді, оның ішінде 1 945 млн.теңге өндірілді.

2022 жылдың 1 тоқсанының қорытындысы бойынша 16 салықтық тексеру аяқталды (жоспардан тыс тексерулер – тәуекел дәрежесі негізінде Ерекше тәртіп бойынша, ҚР ҚМ МКК бұйрықтары бойынша, таратуға өтініштер бойынша). Бұл ретте жалпы сомасы 528 млн. теңгеге салықтар мен өсімпұлдар қосымша есептелді. Өткен жылдардағы берешекті ескере отырып 982 млн. теңге өндірілді.

Аталған кезеңдерде құрылтайшылар, басшылар, бухгалтерлер және басқа да қызметкерлер тексерушімен туыстық байланыста болуы мүмкін аудит және салық төлеушілер басқармасының мамандары салықтық тексерулер жүргізу кезінде мүдделер қақтығысына байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау фактілері анықталмаған.

Тәуекелдер: сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

Ұсыныстар: мүдделер қақтығысы фактілері анықталған жағдайда, тексеруші маман басшылыққа хабарлауы керек. Тексеруші лауазымды адамды дереу ауыстырсын.

Қорытынды: салықтық тексеру жүргізу үшін нұсқаманы қалыптастыру сатысында жұмысты күшейту-құрылтайшылардың, басшылардың, бухгалтерлердің, қаржы басшыларының, уәкілетті тұлғалардың, сенімгерлікпен басқарушылардың және тексеруші мамандармен туыстық байланысы болуы мүмкін басқа да тұлғалардың дерекқорларында нақтылау. Бұл шара сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін азайтуға ықпал ететін болады.

 

Құқықтық актілерде, "мүдделер қақтығысын реттеу" бағыты бойынша бизнес-процестерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

 

2. Мемлекеттік қызмет көрсету

Департамент 2021 жылдың 12 айының қорытындысы бойынша 768275 Мемлекеттік қызмет көрсетті (бұдан әрі - ММ). Электрондық түрдегі қызметтер саны - 764719 немесе 99,5%, қағаз жеткізгіште – 3556 қызмет немесе 0,5% құрайды.

Ең сұранысқа ие мемлекеттік қызметтердің бірі "салық есептілігін қабылдау" ММ болып табылады, онда 315096 ММ (көрсетілген қызметтердің жалпы санының 41,0%) көрсетілген. Оның ішінде -314291 (99,7%) ММ электронды түрде және 805 (0,3%) мм қағаз түрінде көрсетілді.

2022 жылдың 1 тоқсанында барлығы 214302 Мемлекеттік қызмет көрсетілді. Оның ішінде электронды түрде 157796 немесе 99,7%, қағаз түрінде 576 қызмет немесе 0,3% ұсынылған. "Салық есептілігін қабылдау" ММ 112541 ММ көрсетілді (көрсетілген қызметтердің жалпы санының 52,5%). Электрондық түрдегі қызметтер саны - ММ – 112384 (99,9%), қағаз түрінде-ММ-157 (0,1%) құрайды.

Салық кодексінің 118-бабының нормаларына сәйкес мемлекеттік кіріс органдары белгіленген мерзімдерде салық есептілігін уақтылы ұсынбау фактісін анықтаған кезде салық төлеушіге "Қазақстан Республикасының салық заңнамасында белгіленген мерзімде салық есептілігін ұсынбау туралы" № 17 салық есептілігін ұсынбау туралы хабарлама жібереді.

ТНК ұсынылмаған жағдайда, 30 жұмыс күні өткеннен кейін, хабарлама тапсырылған күннен кейінгі күннен бастап банк шоттары бойынша шығыс операциялары тоқтатыла тұрады.

Қазіргі уақытта мемлекеттік кірістер органдары бизнес, блогерлер, қоғамдық белсенділер, тексеруші органдар алдында осал нысанаға айналды. Растау үшін, оларға тән шағымдар мен өтініштердің саны артып келеді, бұл rpro-ны кері қайтарып алу.

2021 жылы облыстың аумақтық ІІБ ҚР салық заңнамасында белгіленген мерзімде салық есептілігін ұсынбау туралы 31377 хабарлама жіберді.

Оның ішінде 31.03.2022 жылғы жағдай бойынша мәртебесі бар хабарламалар:

- "Орындалды" 14918 немесе қойылған хабарламалардың жалпы санының 47,5% ;

- "Орындалмаған" 14883 немесе 47,4%,

- 855 хабарлама "жіберілді" немесе 2,7%;

- 721 хабарлама "жеткізілді" немесе 2,3%.

Көрмеге қойылған РПРО саны 36272 құрайды, оның ішінде 2021 жылы қойылған хабарламалар бойынша – 33372, 2022 жылғы 1 шаршы метр үшін – 2540. 31.03.2022 ж. жағдай бойынша қойылғандардың жалпы санынан

- 5815 салық төлеуші бойынша 18874 немесе 52,0% қайтарып алынды;

- ЕДБ-де 5 609 салық төлеуші бойынша 16828 немесе 46,4% есеп айырысу шоттары бойынша өкімдер қойылды.

Салық төлеуші салық есептілігін ұсынғаннан кейін, Салық кодексінің 118-бабының 5-тармағына сәйкес, РПРО жойылған күннен кейінгі 1 жұмыс күнінен кешіктірілмей күшін жояды.

ҚР Әкімшілік құқық бұзушылық туралы Кодексінің 272-бабына сәйкес салық төлеушінің Қазақстан Республикасының заңнамалық актілерінде белгіленген мерзімде мемлекеттік кірістер органына салық есептілігін ұсынбағаны үшін әкімшілік жауапкершілік көзделген. МКБ тарапынан осындай салық төлеушілердің атына әкімшілік материал жасау үшін келуге шақырулар бірнеше рет жіберіледі.

Алайда, салық есептілігін ұсынғаннан кейін салық төлеуші әкімшілік істі жасау үшін аумақтық МКБ-ға келмейтін жағдайлар бар.

Тәуекел: бұл жағдайда салық төлеушімен байланыс кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің ықтималдығы орын алуы мүмкін.

Ұсыныс:

Осыған байланысты, сыбайлас жемқорлық әрекеттерін, МКБ мамандарының салық төлеушілермен байланысын болдырмау, сондай-ақ маманның және бюджеттік материалдың жұмыс уақытын, куәліктің, түсіндірме және әкімшілік материалдың мөрін үнемдеу мақсатында салық төлеушінің кабинеті арқылы белгіленген мерзімнен кейін ұсынылған салық есептілігінің нысандарын тапсыру кезінде ұсынамыз "cabinet.salyk.kz" NP түсіндірме және жеке куәлікті тіркеу үшін белгішені қосыңыз әкімшілік құқық бұзушылық туралы ҚР Кодексінің 272-бабына сәйкес әкімшілік іс жасау үшін.

Сонымен қатар, АЖ - да жасалған әкімшілік материалды салық төлеушінің кабинетіне НП тапсыру үшін жіберу үшін кері байланыс модулін әзірлеу.

Бұл мәселені шешу сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін де азайтады

Осыған байланысты, сыбайлас жемқорлық әрекеттерін, МКБ мамандарының салық төлеушілермен байланысын болдырмау, сондай-ақ маманның және бюджеттік материалдың жұмыс уақытын, куәліктің, түсіндірме және әкімшілік материалдың мөрін үнемдеу мақсатында салық төлеушінің кабинеті арқылы белгіленген мерзімнен кейін ұсынылған салық есептілігінің нысандарын тапсыру кезінде ұсынамыз "cabinet.salyk.kz" NP түсіндірме және жеке куәлікті тіркеу үшін белгішені қосыңыз әкімшілік құқық бұзушылық туралы ҚР Кодексінің 272-бабына сәйкес әкімшілік іс жасау үшін.

Сонымен қатар, АЖ-да мемлекеттік кірістер органдары қалыптастырған әкімшілік материалды салық төлеушінің кабинетіне НП тапсыру үшін жіберу үшін кері байланыс модулін әзірлеу.

Бұл мәселені шешу сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін де азайтады

 

Лицензия беру

Департаменттің жанама салықтарды әкімшілендіру басқармасы "Рұқсаттар және хабарламалар туралы"ҚР Заңына сәйкес мынадай рұқсат құжаттарын беруді жүзеге асырады:

- сақтау және көтерме саудада өткізу жөніндегі қызметті қоспағанда, алкоголь өнімін сақтауға және көтерме саудада өткізуге арналған лицензиялар

алкоголь өнімін өндіру аумағында;

- алкоголь өнімін өндіру аумағында оны сақтау және бөлшек саудада өткізу жөніндегі қызметті қоспағанда, алкоголь өнімін сақтауға және бөлшек саудада өткізуге арналған лицензиялар.

Мемлекеттік қызмет көрсету қағидаларына сәйкес

"Алкоголь өнімін өндіру аумағында сақтау және көтерме саудада өткізу жөніндегі қызметті қоспағанда, алкоголь өнімін сақтауға және көтерме саудада өткізуге лицензия беру "және" алкоголь өнімін өндіру аумағында оны сақтау және бөлшек саудада өткізу жөніндегі қызметті қоспағанда, алкоголь өнімін сақтауға және бөлшек саудада өткізуге лицензия беру", Қаржы министрінің 2020 жылғы 10 шілдедегі бұйрығымен бекітілген № 665 лицензияға өтініш Қағидалардың қосымшаларына сәйкес нысан бойынша беріледі.

Мемлекеттік қызмет веб-портал арқылы көрсетіледі www.elisence.kz.Форма улуга - электронды.

Осы Қағидаларға 1 – қосымша 9 – тармағында көрсетілген жағдайларда және негіздер бойынша лицензия беру не мемлекеттік қызмет көрсетуден бас тарту туралы дәлелді жауап-көрсетілген өтініш тіркелген күннен кейінгі 1 (бір) жұмыс күнінен кешіктірмей; лицензияны қайта ресімдеу-3 (үш) жұмыс күні ішінде.

Мәселен, 2021 жылы алкоголь өнімін сақтау және көтерме сату лицензиясын алуға 18 өтініш келіп түсті. Оның 9-ы біліктілік талаптарына сәйкес келмеуіне байланысты бас тартылды, 9 - ы берілді.

Алкоголь өнімдерін сақтауға және бөлшек саудада сатуға лицензия алуға 625 өтініш. Оның 286-сы біліктілік талаптарына сәйкес келмеуіне байланысты бас тартылды, 335 - і берілді, 4 - і қайта ресімделді.

2022 жылдың қаңтар, ақпан, наурыз айларында алкоголь өнімдерін сақтауға және бөлшек саудада сатуға лицензия бойынша 194 өтініш түсті. Оның 115-і берілді, 2-і қайта ресімделді, 77 - і біліктілік талаптарына сәйкес келмеуіне байланысты бас тартылды.

Алкоголь өнімдерін сақтауға және көтерме саудада сатуға лицензия алуға өтініштер түскен жоқ.

Мемлекеттік қызмет көрсету мерзімдерін бұзу белгіленбеген.

Жүргізілген талдау барысында лицензия беру "электрондық үкімет" веб-порталы арқылы жүргізілетіні анықталды www.egov.kz e-license қосымшасында, бұл лицензиат пен қызмет беруші арасындағы тікелей байланысты болдырмайды. Қызмет көрсетуді электрондық түрде жүзеге асыру сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің туындауын болдырмайды.

"Мемлекеттік қызмет көрсету" бағыты бойынша құқықтық актілерде, бизнес-процестерде сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

3. Бақылау функцияларын іске асыру

Камералдық бақылау нәтижелері бойынша хабарламалар орындалмаған кезде РПРО-ны кері қайтарып алу

Салық төлеуші камералдық бақылау жөніндегі хабарламаны орындамаған кезде МКБ қызметкерлері хабарламаны орындағанға дейін салық төлеушінің банктік шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұрады. Орындалмаған хабарламалар бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру "банк шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкім"режимінде БСАЖ АЖ жүйесінде көрсетіледі. Салық төлеуші хабарламаны орындаған жағдайда МКБ қызметкері "банк шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкім" режимінде орындалған мәртебені таңдау кезінде " кері қайтарып алу себебі "торкөзіне НП есеп айырысу шотының шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкім автоматты түрде қайтарылады. Алайда, бұл ұяшық салық төлеуші хабарламаны орындамаса да белсенді. ІІБ қызметкерлері арасындағы кез келген лауазымды адам бұл рәсімді жеке мүддесі үшін пайдалана алады, өйткені бұл рәсімді бөлім басшылары, басқарма орынбасарлары бақыламайды, нәтижесінде сыбайлас жемқорлық үшін жағдай жасауға әкеп соғады, бұл ҚР заңнамасында белгіленген тәртіптік және қылмыстық жауаптылыққа әкеп соғады.

Осыған байланысты, АТК-ның банктік шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкімді кері қайтарып алу үшін БСАЖ АЖ режимінде орындалған мәртебені қою сәтінде бөлім басшыларымен келісу және АТК лауазымды адамдарының сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша қадағалау және бақылау үшін АТК-ның банктік шоттары бойынша шығыс операцияларын тоқтата тұру туралы өкімді кері қайтарып алу туралы орынбасарларымен не басқарма басшыларымен бекіту үшін жағдайлар жасау қажет.

Ұсыныс:

камералдық бақылау нәтижелері бойынша хабарламалар орындалмаған кезде БНАЖ -. кері қайтарып алудан бас тарту бөлігінде қолмен режимде пысықтау.

Бөлім басшысының міндетті қатысуымен және МКБ басшылығын бекітумен РПРО-ны қолмен кері қайтарып алу туралы шешім қабылдауды көздеу.

МКК бақылау үшін қолмен режимде РПРО пікірін қалыптастырған қызметкерлер бойынша деректерді мерзімді түсіру үшін БСАЖ-да сценарийді (сұрау салуды) әзірлеу.

4.Тауар шығарылғаннан кейін кедендік бақылау кезінде кедендік құнды айқындау

Тауарларды шығарғаннан кейін кедендік бақылау басқармасы 2021 жылғы жағдай бойынша 116 тексеру жүргізді (14 көшпелі кедендік тексеру, 47 камералдық, 52 кедендік құжаттар мен мәліметтерді тексеру), олардың нәтижелері бойынша 2 426 031 мың теңге сомасына қосымша ТПиН есептелді, іс жүзінде 2 085 380 мың теңге өндіріп алынды, өндіріп алу үлесі 86% құрайды.

Кедендік бақылау бекеті бағыты бойынша 2021 жылға қосымша резервтер бойынша жеткізілген жоспар 2 344 529 мың теңгені құрайды. Есепті кезеңде Департаментпен 2 473 717 мың теңге өндіріліп, 105,51% орындалды.

2022 жылғы 31 наурыздағы жағдай бойынша 8 тексеру (5 камералдық, 3 кедендік құжаттар мен мәліметтерді тексеру) және тауарларға арналған декларацияға 23 түзету жүргізілді, олардың нәтижелері бойынша 416 577 мың теңге сомасына қосымша ТТН есептелді, іс жүзінде 416 356 мың теңге өндірілді, өндіріп алу үлесі 100% -. құрайды.

2022 жылдың 1 тоқсанына арналған пост-кедендік бақылау бағыты бойынша ТжКБ түсімдерінің қосымша резервтерінің жоспары 386 843 мың теңгені құрайды. Басқарма есепті кезеңде өндіріп алу сомасы 416 356 мың теңгені құрайды және орындау сомасы 107,63% -. құрады.

Тауарларға арналған декларациялар бойынша кедендік құнды айқындау әдістерін қолданудың дұрыстығына кедендік тексеру жүргізу кезінде мәлімделген кедендік құнды төмендету фактілері анықталады.

2021 жылы Кедендік бақылау басқармасы тауарларды шығарғаннан кейін жүргізілген 65 кедендік тексеру бойынша тауарлардың кедендік құнын дұрыс айқындамау және (немесе) төмендету белгілері бар, кедендік тазарту "жасыл" дәліз бойынша жүзеге асырылған тауарларға 515 декларация анықтады.

Мәселен, 2021 жылы "Сембол Ұлысларарырыым Тарым Пейзаж Иншаат Туризм Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети" АҚ филиалына қатысты камералдық кедендік тексеру жүргізілді.

Сыртқы істер министрлігі ұсынған құжаттар мен мәліметтерді салыстырған кезде тауардың мәлімделген кедендік құны расталмады - аударымға өтініш, экспорттық кедендік декларация болған жоқ.

Кедендік құнды айқындау әдістерін қолдана отырып, тауардың кедендік құнын айқындау үшін тексеруші лауазымды тұлға "OracleBi" деректер базасынан (тауарларға бұрын ресімделген декларациялары бар база) ЕАЭО СЭҚ ТН тиісті коды бойынша мәліметтерді түсіреді. Лауазымды тұлға түсірген мәліметтерді ҚР кеден заңнамасының нормасы шегінде өлшемшарттарға сәйкес қолмен өңдейді және баға ақпаратын дербес таңдайды. Мәселен мысалы:

1) № 55101/080819/0009379 "жылтыратылған мәрмәр 60х40х3" ДТ бойынша, мәлімделген баға – 15,25 АҚШ доллары/кг, жаңадан анықталған баға-20,92 АҚШ доллары/кг, ДТ баға ақпаратының көзі № 55101/120419/0003768.

2) № 50711/220221/0000964"құрастырмалы құрылыс конструкциялары: аксессуарлары бар, бөлшектелген түрдегі жылжымалы үйлер" ДТ бойынша, мәлімделген баға – 1,76 АҚШ доллары/кг, жаңадан анықталған баға-1,91 АҚШ доллары/кг,ДТ баға ақпаратының көзі № 55101/010920/0009619.

3) ДТ № 55101/080121/0000136"шыны талшықты мата (екі жағынан отқа төзімді сұр полиуретанды резеңкемен қапталған)" бойынша, мәлімделген баға – 61,08 АҚШ доллары/кг, жаңадан анықталған баға-63,68 АҚШ доллары/кг,ДТ баға туралы ақпарат көзі № 55301/201020/0061987.

4) № 55101/120220/00001432"металл аспалы төбе жүйесі – профильдермен толықтырылған" ДТ бойынша, мәлімделген баға -5,84 АҚШ доллары/кг, жаңадан анықталған баға – 7,58 АҚШ доллары/кг,ДТ баға ақпаратының көзі № 55520/041019/0000943.

5) ДТ № 55101/010420/0003395"almaplanter гүлдеріне арналған сәндік вазалар 50Х47Х140" бойынша, мәлімделген баға -30,28 АҚШ доллары/кг, жаңадан анықталған баға – 34,22 АҚШ доллары/кг,ДТ баға ақпаратының көзі № 55301/270220/00013452.

Қосымша есептеудің кедендік құнын төмендету фактілері бойынша тексеру нәтижесінде ТжКБ 1 917 666,11 теңге соманы құрады.

Әрбір кедендік тексерудің нәтижелері бойынша кедендік құнды төмендету фактілері анықталатынын атап өткен жөн. Кедендік құнды анықтау үшін тексеру барысында тексеруші лауазымды тұлға "OracleBi" жүйесінің дерекқорынан түсірілген мәліметтер бойынша баға ақпаратын дербес (қолмен) табады.

Баға туралы ақпаратты қолмен іздеу кедендік бақылаудың барлық кезеңдерінде жүзеге асырылады:

- кеден бекеттерінің қызметкерлері ТД шығарғанға дейін,

- тарифтік реттеу басқармасының қызметкерлері,

- тауар шығарылғаннан кейін кедендік тексеру кезінде.

Сыбайлас жемқорлық тәуекелі: анықталмаған, бірақ адами фактор орын алады

Ұсыныс:

Кедендік құнды айқындау кезінде субъективті тәсілді болдырмау мақсатында:

- баға ақпаратының бірыңғай индикаторы бар бірыңғай автоматтандырылған деректер жүйесін құру немесе тоқсан сайын барлық тауарлар бойынша бекітілген баға ақпаратына жіберу.

Астана-1 АЖ-да тауар шығарылғанға дейін Кедендік бақылау кезеңінде қажетті баға ақпаратын автоматтандырылған іздеу модулін әзірлеу;

5. Жеке тұлғалардан салықтар бойынша берешектерді өндіріп алу

Салық кодексінің 128-бабының 1-тармағына сәйкес дара кәсіпкер болып табылмайтын жеке тұлға, жеке практикамен айналысатын тұлға төлемеген немесе толық төлемеген жағдайда, республикалық бюджет туралы заңда белгіленген және тиісті қаржы жылының 1 қаңтарына қолданыста болатын айлық есептік көрсеткіштің 1 еселенген мөлшерінен асатын салық берешегі төленеді.

Жеке тұлғалардың салық берешегі туралы хабарлама табыс етілген күннен бастап отыз жұмыс күні өткеннен кейін төленбеген немесе толық төленбеген жағдайда салық органы уәкілетті орган белгілеген нысан бойынша жеке тұлғаның берешегін өндіріп алу туралы салық бұйрығын (бұдан әрі - салық бұйрығы) шығарады және оны жеке тұлғаға ол шығарылған күннен бастап бес жұмыс күнінен кешіктірмей жібереді.

2021 жылы жеке сот приставтарының атына жеке тұлғалардың 252,0 млн.теңге сомасына берешегін мәжбүрлеп өндіріп алу үшін жеке тұлғаларға 9 075 салық бұйрығы жіберілді.

Талдау барысында 42 жеке тұлғаға (бұдан әрі – ЖТ) қатысты шығарылған және жіберілген ТЖК негізсіз салық бұйрықтары белгіленді. Бұл факт келесі себептер бойынша жіберілді:

* салық салынатын объект тіркелмеген - 10 ЖТ;

* Салық кодексіне сәйкес жеңілдіктер қарастырылған - 3 ЖТ;

* өлім туралы куәлік бар-6 ЖТ;

* уақытша жер учаскесі-2 ЖТ;

* өз жер учаскесінде тұрғын үй салу - 7 ЖТ;

•Салық кодексіне сәйкес ортақ бірлескен меншіктегі салық салу объектілері бойынша салық төлеуші олардың арасындағы келісім бойынша осы салық салу объектісінің меншік иелерінің бірі бола алады. Осылайша, меншік иелерінің бірі салық сомасын төледі-10 ЖТ;

* жер учаскесіне салынатын салық ставкасы бойынша дұрыс емес есеп айырысу, осыған байланысты салықты төмендету жағына қарай түзету жүргізілді-1 ЖТ;

• 1 ЖТ жер учаскесін сату;

* қосарланған есептеу-1 fl;

* техникалық проблемалардың нәтижесінде салық сомасы азайды-1 ЖТ.

Жоғарыда көрсетілген кемшіліктердің нәтижесінде жауапты орындаушылар (бас маман және МКБ бөлімінің басшысы) сөгіс түрінде тәртіптік жауапкершілікке тартылды, сонымен қатар МКБ басшысының орынбасары да тәртіптік жауапкершілікке тартылды.

Салық кодексінің 490 - бабының 3-тармағына сәйкес "Алтын алқа" немесе "Күміс алқа" алқаларымен марапатталған мүгедектер көлік құралдарына салық төлеушілер болып табылмайды.

Салық органдары жеке тұлғалардың көлік салығын салық нысандары бойынша есептеуді қолмен жүргізеді. Алайда, кейбір жағдайларда қате есептеулерге жол беріледі. Жеңілдіктер салық органдарының сұраулары бойынша тиісті органдар ұсынған мәліметтер негізінде қолданылады. Соңғысы мұндай мәліметтерді ұсынуға дәлелденбеген деректерге жол береді.

Мұндай жағдайларда салық төлеушілер жеңілдіктер туралы анықтаманы келу тәртібімен ұсынады, олардың мәліметтері бойынша лауазымды тұлға НП-ның дербес шоттарына салық сомаларын қолмен түзетуді енгізеді.

Тиісті уәкілетті органдардың дерекқорларымен синхрондаудың болмауы нәтижесінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің ықтималдығы, бұл жағдайда жеке тұлғалардың көлік құралдарына салықты есептеу кезінде салықтық жеңілдіктерді қолдану процесінде орын алады.

Тәуекел: бұл жағдайда салық төлеушімен байланыс кезінде сыбайлас жемқорлық тәуекелдерінің ықтималдығы орын алуы мүмкін.

Ұсынымдар: сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін болдырмау үшін тиісті органдардың ақпараттық жүйелері арасында синхрондауды жеделдету қажет, онда жеке тұлғалардың салықтарын есептеу үшін қажетті барлық мәліметтер жинақталады және жеке тұлға бойынша мәліметтерге түзетулер енгізілген жағдайда салық органының АЖ-да автоматты түрде көрсетіледі.

Салық төлеушіге тексеру жүргізуге нұсқаманы уақтылы тапсырмауға (кешіктіруге) байланысты сыбайлас жемқорлық тәуекелдерін анықтау.

"Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы" Қазақстан Республикасы Кодексінің 149-бабының 1-тармағына сәйкес салық төлеушіге (салық агентіне) нұсқама табыс етілген күн салықтық тексеру жүргізудің басталу күні болып есептеледі.

Салық төлеушіге тексеру жүргізуге нұсқама уақтылы тапсырылмаған жағдайда, салық төлеуші салық есептілігінің қосымша нысанын ұсына алады, ол болашақта тексеру нәтижелеріне әсер етуі мүмкін.

Тәуекелдер: сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.

Ұсынымдар: осы фактілер анықталған жағдайда, тексеруші лауазымды тұлға басшылыққа хабарлауға міндетті.

Қорытынды: осы мәселе бойынша жұмысты күшейту-салық төлеушіге тексеру жүргізуге нұсқаманы уақтылы тапсыру және салық есептілігінің қосымша нысандарын ұсынуға жол бермеу бойынша тексерілетін салық төлеушімен түсіндіру жұмысы.

6. Ұйымдастырушылық-басқарушылық қызметтен туындайтын өзге де мәселелер

Көріну фактісі бойынша жеке және заңды тұлғалардан өтініштер

Департамент қызметінде сыбайлас жемқорлық болған жоқ.

2021 жылы (2020 жылдың соңына қарай келіп түскен өтініштерді ескере отырып) Атырау облысы бойынша МКД 20 өтініш қаралды, оның ішінде облыс бойынша Мемлекеттік кірістер органдары лауазымды адамдарының заңсыз әрекеттеріне (әрекетсіздігіне) - 14.

Бұл ретте 14 шағым бойынша қайта бағытталды:

- ҚР ҚМ МКК-мен (Атырау облысы бойынша МҚДҚ-мен қатар, Атырау облысының ҚАПК-мен (сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет) 5 өтініш, оның бірі ҚР ҚМ МКК төрағасының блог-платформасына келіп түсті;

- Атырау қаласы Прокуратурасынан 2 өтініш;

- Атырау облысының ҚАПК - мен 2 өтініш,

- полиция департаментінен - 1 өтініш,

- Департаментке 4 өтініш келіп түсті.

Салық заңнамасының мәселелері бойынша 9 шағым түсті, оның ішінде:

- ЖК ашу туралы өтінішті басқа тұлғаға қабылдау фактісі бойынша, яғни атына ЖК - 1 тіркелген адамның сенімхатынсыз;

- ЖК уақтылы жабылмау, сайтта ЖК жабылуы туралы ақпараттың болмауы фактісі бойынша-2;

- хабарламаның күшін жою туралы шағым бойынша заңсыз бас тарту-1;

- дәріхананың "Виртуалды қойма" ЭШФ АЖ тіркеу талабы-1;

- бұрын төленген жер салығы бойынша берешекті өндіріп алу туралы салық бұйрығын сот орындаушысына жолдау -1;

- салық төлеген кезде банктік шотты бұғаттамау немесе заңсыз жабу-2;

- резервуарды мөрлеу мәселесі бойынша-1;

- салықтық тексеруге қатысты бұрын жіберілген өтініштерге толық емес жауап беру бойынша -1,

Кедендік заңнама мәселелері бойынша бір шағым түсті. Бір шағым - ЖКО-да денсаулыққа зиян келтіргені үшін залалды төлемеу фактісі бойынша этикалық нормаларды сақтамау мәселелері бойынша.

20 өтініштің 3 – і кері қайтарылды, оның ішінде лауазымды адамдардың заңсыз әрекеттеріне/әрекетсіздігіне-2.

20 өтініштің расталған саны – 7 немесе 35,0%. Қарау нәтижелері бойынша 7 өтініш 8 лауазымды тұлға тәртіптік жауапкершілікке тартылды.

Лауазымды тұлғалардың заңсыз әрекеттеріне/әрекетсіздігіне 12 өтінішті қарау нәтижелері бойынша 6 өтініш бойынша (50,0 %) лауазымды тұлғалардың әрекеттерінде ҚР заңнамасының нормаларын бұзушылықтардың болмауына байланысты фактілер расталмады.

2021 жылы қызметтік әдеп нормаларын бұзғаны үшін сөгіс түрінде ақпараттық технологиялар басқармасының басшысы А. К. Сапаров азаматтың шағымы бойынша Б. Маменова тәртіптік жауапкершілікке тартылды.

А. К. Сапаров ЖКО кінәлісі бола отырып, зардап шеккен Б.Маменовқа 1 400 мың теңге көлемінде залалды уақтылы өтеді, бұл туралы нотариалды куәландырылған құжаттар бар. Сонымен қатар, А.Қ. Сапаров Әдеп кодексінің нормаларын бұзғаны үшін (ЖКО фактісін жасыру) Департаменттің 10.02.2021 ж. № 3-т бұйрығымен сөгіс түрінде тәртіптік жауапкершілікке тартылды. А. К. Сапаровтың мінез-құлқы ұжым жиналысында қаралып, қоғамдық айыптау шығарылды.

2022 жылдың бірінші тоқсанында лауазымды тұлғалардың әрекеттеріне/әрекетсіздігіне шағымдар түскен жоқ.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша жүргізіліп жатқан жұмыстар

Әдеп жөніндегі уәкілдің қызметі

2016 жылдан бастап Департаментте Әдеп жөніндегі Уәкіл институты енгізілді. Әдеп жөніндегі уәкілдерге қызметтік әдеп нормаларының сақталуын және Мемлекеттік қызмет, сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы заңнаманы және Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің әдеп кодексін бұзушылықтардың профилактикасын қамтамасыз ету, сондай-ақ белгіленген функциялар шегінде мемлекеттік қызметшілер мен азаматтарға консультациялар беру жөніндегі маңызды міндеттер жүктелген.

Департаменттің 19.06.2019 ж. № 504 бұйрығымен түсіндіру жұмысы басқармасының басшысы Н.А.Сармановқа жүктелді..

Н. А. Сармановты басқа жұмысқа ауыстыруға байланысты қазіргі уақытта әдеп жөніндегі уәкілдің функциялары Департамент басшысының орынбасары Б.У. Шанаевқа жүктелді (08.10.2021 жылғы № 424 бұйрық).

Жалпы, ҚР Президентінің 29.12 Жарлығымен Департаменттің әдеп жөніндегі уәкіліне жүктелген негізгі функцияларды атап өткен жөн. 2015 ж. № 153, орындалды.

Қызметшілерге жеке консультациялық көмек жолға қойылды, этиканы сақтау мәселелері бойынша топтық іс-шаралар, мемлекеттік қызметшілердің қызметтік әдеп нормаларын сақтауына тоқсан сайынғы мониторинг және бақылау және т. б. жүргізіледі.

Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ереженің 4-тармағы ұжымда жалпы қабылданған моральдық-әдептілік нормаларына сәйкес келетін өзара қарым-қатынас мәдениетін қалыптастыруға жәрдемдесу бойынша жұмыс жүргізіледі.

Мемлекеттік қызметтің оң имиджін қалыптастыру шеңберінде БАҚ-та орналастырылған оң және теріс материалдарға мониторинг жүргізіледі, бұл, басқалармен қатар, қызметкерлер туралы ақпарат көзі болып табылады.

Департаменттің интернет-ресурсында Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілі туралы ақпарат орналастырылған.

Департамент ғимаратында жалпыға қолжетімді орындарда Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетінің және Департаменттің әдеп жөніндегі уәкілдері туралы ақпарат пен мәліметтер орналастырылған, ол Президенттің 2015 жылғы 29 желтоқсандағы № 153 Жарлығымен бекітілген Әдеп жөніндегі уәкіл туралы Ереженің 3-бөлімі 9-тармағының 3-абзацында айқындалған. Әдеп жөніндегі уәкіл Facebook, Instagram, әлеуметтік желілерде, БАҚ-та, департаменттің интернет-ресурсында жүргізіліп жатқан жұмыстар жарияланады.

2021 жылы және 2022 жылдың бірінші тоқсанында бекітілген жұмыс жоспарларына сәйкес Әдеп жөніндегі уәкіл басқа құрылымдық бөлімшелермен бірлесіп Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша мынадай іс-шаралар өткізді.

Facebook, Instagram, Twitter, Youtube әлеуметтік желілерінде 2392 БАҚ, оның ішінде 42 - баспа БАҚ, 75 тікелей эфир және 2150 жарияланым жарияланды, салық және кеден заңнамасын түсіндіру, қызметтің оң имиджін қалыптастыру шеңберінде МКД және МКД бекітілген Медиа Жоспарына сәйкес бір жыл ішінде 2392 БАҚ-та сөз сөйледі,atr.kgd.gov.kz. жергілікті теледидардан 16 спектакль, оның ішінде. "Өзекті кәсіп"," Кемел-Ел"," Көзқарас"," Назар-ток шоу"," Адалдық алаңы","Аdal komek"," АNTIKOR LIVE", 32 zoom конференциялар, 51" дөңгелек "үстелдер мен семинарлар, сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырыпта 5 техникалық оқу.

Call орталығы жұмыс істейді (30-90-35, 31-84-27), онда 2021 жылы 22793, 2022 жылдың 1-тоқсанында жеке және заңды тұлғалардың 1253 өтініші бойынша консультациялар берілді. 2022 жылдың бірінші тоқсанында 3678 өтініш келіп түсті, онда 38% банктік шоттарды бұғаттау туралы сұрақтар құрайды. Әрбір жүгінген салық төлеуші ұсынылған жауапқа қатысты оператордың жұмысына бағалау жүргізеді. 1 тоқсанның қорытындысы бойынша "қанағаттанарлық" баға 99,3% құрайды.

Департаменттің жеделхат-чатында 2,5 мыңға жуық жазылушы тіркелген. 2021 жылы 10 470 сұрақ, 2022 жылдың 1 тоқсанында - 2574 сұрақ келіп түсті, оларға Департаменттің құрылымдық бөлімшелері жауап берді. Күніне орта есеппен 55-60 сұрақ түсті.

E-salyqazamat және E-salyq Business мобильдік қосымшасын танымал ету бойынша, онда тиісінше 43 853 және 480 жазылушы тіркелген) облыс бойынша әлеуметтік желілерде 350 жарияланым, медиа тұлғаларды, блогерлерді тартумен өзара іс-қимыл және e-salyqazamat-234 қатысты бейнероликтер дайындау жүзеге асырылды, қалада, аудан орталықтарында және ауылдық округтерде 120 баннер орналастырылды, сондай-ақ, қала мен аудандардың Led-экрандарында трансляция жүргізілуде, халық көп жиналатын жерлерде (СҮ, ХҚКО, базарлар және т.б.) түрлі тақырыптағы 14059 брошюра таратылды, теледидарда 26 сөз сөйледі. Бұл қосымшалар сыбайлас жемқорлықтың алдын алудың маңызды құралы болып табылады.

Сондай-ақ, Qrкодтарды беру бойынша түсіндіру жұмыстары жүргізілуде, күн сайын 421 көшпелі түсіндіру жүргізілді.

СНТ пилоттық жобасы бойынша 176 түсіндіру іс-шаралары өткізілді, 550 тақырыптық брошюралар әзірленді және таратылды, "ҚР ҚМ МКК-мен СНТ енгізу" Telegram-чатында 3289 сұраққа жауап берілді. 2021 жылғы поливинаның үштігімен апта сайын департамент қызметкерлерінің, аумақтық МКБ және салық төлеушілердің қатысуымен ZOOM платформасында конференция өткізіледі.

Ақпараттық жұмыс сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтардың алдын алу жөніндегі жұмысты жариялау бойынша жүргізіледі. Есепті кезеңде сыбайлас жемқорлыққа қарсы бағыттағы барлығы 169 материал жарияланды.

Шағымдарды қарау нәтижелері бойынша құрылымдық бөлімшелер бұдан әрі анықталған заңнаманы бұзушылықтарды болдырмау үшін техникалық оқу жүргізеді.

Жергілікті атқарушы органдармен көлеңкелі экономикаға қарсы күрес және салық салынатын базаны кеңейту жөніндегі 2020-2025 жылдарға арналған ынтымақтастық жоспары бекітілді.

ҰКП-мен өзара ынтымақтастық туралы Меморандум жасалды, ол бойынша бизнес субъектілеріне салық және кеден заңнамасының ережелерін түсіндіру бойынша белсенді жұмыс жүргізілді.

Қызметте сыбайлас жемқорлық тәуекелдері анықталған жоқ.