Date of publication: 20.12.2020 14:00
Date of changing: 20.12.2020 14:04

Сыбайлас жемқорлық - ең қауіпті жағымсыз әлеуметтік құбылыстардың бірі. Бұл экономикалық заңдардың еркін жұмыс істеуін едәуір шектейді және елдің әлемдік қауымдастық алдындағы беделін түсіреді, бұл ел үшін пайдалы шетелдік инвестицияларға негізгі кедергілердің бірі болып табылады.

Сыбайлас жемқорлық - бұл әр түрлі салалардағы (экономикалық, әлеуметтік және т.б.) басқару функциялары лауазымды тұлғаға ресурстарға иелік етуге, лауазымды тұлғаның сол қоғамның мүддесіне емес, оның өзімшілдігіне негізделген шешімдер қабылдауға мүмкіндік беретін қоғам мен ондағы қатынастарды туғызатын өнім.

Сыбайлас жемқорлық - бұл халықаралық проблема. Ол саяси құрылымға және саяси даму деңгейіне қарамастан барлық елдерге тән және тек ауқымымен ерекшеленеді.

Қазіргі әлемде сыбайлас жемқорлықпен күресті күшейту бойынша жұмыс үздіксіз жүргізіліп келеді және үнемі жетілдіріліп отырады. Әлемде сыбайлас жемқорлыққа қарсы барлық елдер үшін механизмдердің бірегей жиынтығы жоқ.

Қазақстандағы экономиканы жаңғырту және ауқымды әлеуметтік қайта құрулар жағдайында мемлекеттің заманауи әлеуметтік-экономикалық саясатымен тығыз байланысты сыбайлас жемқорлыққа қарсы тұтас стратегияның қажеттілігі күн өткен сайын айқындала бастады. Осылайша, 2014 жылдан бастап Қазақстанның сыбайлас жемқорлыққа қарсы жаңа стратегиясы қалыптасты.

Жалпы, мемлекеттік органдарда сыбайлас жемқорлыққа қарсы бағдарламаның кезең-кезеңімен жүзеге асырылуы қамтамасыз етілуде. Мемлекеттік басқару органдарының әкімшілік өкілеттіктері жандана түсуде. Азаматтық қоғамның мемлекеттік қызметкерлерге деген сенімі артып келеді. Елдегі қоғамдық және саяси тұрақтылық нығайып келеді.

Сонымен қатар, жоғарыда аталған фактілерді ескере отырып, уәкілетті органдарға сыбайлас жемқорлық қылмыстары саласындағы жинақталған статистикалық мәліметтердің әдістемесін және тізбесін зерделеуге және лауазымды адамдардың өз таныстарының басшылық лауазымдарға жұмысқа орналастыру фактілері, мемлекеттік қызметшілердің туыстарына қызмет көрсетуі сияқты негізгі көрсеткіштерді енгізу мүмкіндігін қарастыру ұсынылады (мәселен, таныстарының жалған компанияларына тендерлер және/немесе мемлекеттік сатып алуларда жеңіске жетуге көмектесу) және т.б. Әділ меритократия қағидасы шынымен жұмыс істемейінше, жалпы мемлекетке деген сенім болмайтынын түсіну маңызды.

 

 

Тарифтік реттеу басқармасы

Атырау облысы бойынша МКД

Тел.: 8(7122) 49-01-22